Isnin, 4 Januari 2010

Keletah anak2 yg adakala...

Salam Semua,



Trisya & Irdeen, mama sayang kakak & adik sgt2 tau...



Kisahnyer...

31 Dec 2009(khamis) - hari terakhir 2009, hari yg x mungkin dilupakan olehku..nak marah ada, geram ada, nak ketawa lagi ada...



As usual, bgn pagi aku bersiap2 ke ofis..papa x keje cz kena bwk maid ke immigration so kejut papa bgn sembahyang n after that papa tidur balik...aku pun p ofis.. di ofis mmg best as usual jmpa kwn yg giler2 kepala otaknyer..hepi jer n masing2 malas nk wat keje hari tu cz nk sambut new year lah katakan nak balik awal...



Sharp jer 545pm, aku pn kemas2 nak balik rumah..yg syoknyer, jln clear giler x jem lgsg.. Smpi jer rumah sementara tggu bibik buka gate dr jauh aku dah dpt nmpkkakak & adik bersorak happy mama dia balik...(mcm aku masa kecik jugak ye ye umi balik)... aku pun happy tengok anak2 happy..



Tiba2...eh, kenapa pelik sgt rupa kepala budak2 nie..tobek sana tobek sini..ah sudah, mesti main gunting..tekaan ku mmg tepat diorg main gunting (entah gunting saper yg pasti bukan gunting aku & papa) n as usual kakak adalah ketua segalanya..dia gunting rambut adik & rambut dia skali...sakitnyer jiwa tuhan jer tau..dah la nak p bercuti.. buat malu jer rmbt mcm tu..



Mulalah aku berubah emosi & wajah..org pertama kena adalah bibik...naik atas papa dia pulak kena..bukan kena aperpun, kena bebel jer... tension betul..tp tulah, nak salahkan bibik x leh jgk..dia ingat anak2 sama bapak di atas katanye kurang enak dia ke atas cari anak2...yg papa pulak, ingat anak2 kat bawah gn bibik main basikal..moral of the story, papa mmg xleh dok umah...cz dia mmg akan tido kroh kroh kroh..



Akhirnya, adik skrg dah di botakkan kepala..no more rambut pacak yg dia suka buat tu...sian dia gara2 kakaknyer yg akal terlebih panjang...kakak pulak until now still x tau nak wat aper dgn rambut dia.. bile keluar pki tudung tp x smpt 15 minit dia dah buka..panas...pecah rahsia rambut tobek2...hihihihi kelakau2...



X kisahlah kakak & adik...nak marah pun x guna...keturunan lah katakan...

2 ulasan:

  1. heheh... sabau je la mell... irdeen hensem ape botak... so, rambut trisya skang camne? dah repair ke?...

    BalasPadam
  2. hi there!i'm bloghopping here.nice and funny story u wrote here..

    BalasPadam